Informare privind un incident de securitate si măsurile de remediere aplicate de OMV Petrom Marketing S.R.L.
În luna aprilie 2019, OMV Petrom Marketing S.R.L. (“OPM”) a luat la cunoștință de producerea unui incident de securitate la una dintre stațiile sale de distribuție carburanți operata sub brand-ul Petrom (Stația). Incidentul a constat, în esență, în accesarea și captarea (prin înregistrare pe telefonul mobil), de o maniera neautorizată (de către un terț neautorizat) a anumitor secvențe de imagini provenind din sistemul de monitorizare video (CCTV) din Stație, precum și diseminarea neautorizată a imaginilor - postarea lor pe un site web (unde utilizatorii pot încărca materiale audio / video ce pot fi vizualizate online).
Deși secvențele postate nu permiteau identificarea directă a persoanei, din modul în care au fost publicate de către un terț neautorizat (fără a implica OPM), OPM a apreciat, de bună-credință și în sens strict, faptul că acestea puteau conduce ulterior (prin acțiuni ale terților, externe OPM), la identificarea indirectă a persoanei la care se făcea trimitere prin postare.
Prin urmare, OPM a întreprins cu maximă celeritate și în acord cu cerințele legale aplicabile, demersurile evaluate ca necesare pentru gestionarea incidentului, după cum urmează:
- Investigarea incidentului și a condițiilor în care acesta s-a produs;
- Masuri de a încerca diminuarea si inclusiv stoparea accesului si utilizării neautorizate;
- Notificarea partenerului care operează Statia pentru a reitera obligațiile aplicabile, precum si pentru a evalua orice alte acțiuni necesare de gestionare a incidentului;
- Notificarea incidentului la Autoritatea Naționala de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și corespondența cu Autoritatea în acest sens;
- Comunicarea detaliilor incidentului cu persoana potențial afectată;
- Actualizarea instrucțiunilor specifice către toate stațiile de distributie carburanti ce apartin OPM cu materiale de atenționare si documentarea implementării acestora;
- Informarea cu privire la cele de mai sus este realizată de OPM având în vedere comunicarea cu Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, fiind postată ca urmare a solicitării Autorității.
Dorim să vă asigurăm de faptul că protecția adecvată a datelor cu caracter personal ale clienților, angajaților, colaboratorilor și partenerilor noștri reprezintă un obiectiv permanent în activitatea noastră.